Veelgestelde vragen over onze diensten

Heeft u vragen?

Veelgestelde vragen

  • 1. Wat is AdBlue en waarom veroorzaakt het storingen?
    AdBlue is een vloeistof die wordt gebruikt in dieselvoertuigen om schadelijke emissies te verminderen. Door systeemproblemen of sensorstoringen kan het echter storingen veroorzaken, wat leidt tot waarschuwingen en prestatiebeperkingen.
  • 2. Kan AdBlue permanent worden uitgeschakeld?
    Ja, AdBlue kan softwarematig worden uitgeschakeld om toekomstige storingen te voorkomen. Dit heeft geen invloed op de APK-keuring, maar het moet door een specialist worden uitgevoerd.
  • 3. Welke problemen kunnen ontstaan door een defecte NOx-sensor?
    Een defecte NOx-sensor kan leiden tot foutcodes, verminderde motorprestaties, en zelfs het niet starten van het voertuig. Tijdige uitschakeling of vervanging is essentieel.
  • 4. Hoe weet ik of mijn EGR-klep problemen veroorzaakt?
    Typische symptomen van een defecte EGR-klep zijn verminderde motorprestaties, zwarte rook uit de uitlaat en verhoogd brandstofverbruik. Het uitschakelen van de EGR-klep kan deze problemen oplossen.
  • 5. Is het legaal om het roetfilter of DPF te verwijderen?
    In Nederland is het verwijderen van het DPF/roetfilter illegaal, maar het kan softwarematig worden uitgeschakeld voor off-road voertuigen of als de klant in een ander land woont waar het is toegestaan.
  • 6. Kan ik mijn DTC-codes permanent laten verwijderen?
    Ja, we kunnen specifieke foutcodes (DTC's) permanent uit de ECU van uw voertuig verwijderen, zodat storingsmeldingen niet meer terugkomen.
  • 7. Hoe lang duurt het om AdBlue of DPF uit te schakelen?
    Het uitschakelen van AdBlue of DPF duurt meestal 1 tot 2 uur, afhankelijk van het voertuigtype. Onze monteurs voeren dit efficiënt en veilig uit.
  • 8. Werken jullie service op locatie door heel Nederland?
    Ja, wij bieden onze diensten aan op locatie door heel Nederland. Onze monteurs komen naar uw locatie om het probleem snel en efficiënt te verhelpen.